Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Stormat igen!!

Av Katja - 1 februari 2008 09:11

Ja, det har stormat här igen. Snart blåser vi väl bort från detta land... Hoppas det blir ett varmare land då!


Vår stora studsmatta med när har blåst iväg. Den hade blåst in i grannens häck. Och den studsmattan är inte direkt lätt. Nu regnar det och blåser bara vanligt, dvs. hårt. Usch, jag blir verkligen deppig av detta vädret. Fy och usch.


Har precis lämnat dagisbarnen, och ska ta itu med pluggandet. Idag får det bli rejäl pluggning, för helgen är som sagt fullbokad. Ska bli kul att gå på dop imorgon! Louise och kompisen ska nog läsa evangeliet oxå. kan bli spännande! Jag gjorde ju det på nåt dop, var det Ellens tro?! Och det var lite nervöst. men det gick!


Vi ska handla kalasgrejer idag efter dagis oxå. Tilda hade hittat my little ponny kalasgrejer, tallrikar och servetter och sånt, så det ska vi köpa.


Måste oxå tvätta lite kläder, så barnen har något fint att ta på sig imorgon oxå. Undras bara vad dom ska ha?? De har massor av klänningar och kjolar, men ofta gillar de inte samma saker som jag. Så vi får väl se vad det kan bli. Undra oxå vad jag ska ha på mig... Min vanliga svarta kjol får det bli. Sedan får jag gräva efter något lite finare att ha på överkroppen oxå. Inte lika lätt...


Tja, har väl inte så mycket mer att skriva. Jo, vi gjorde ju i ordning Ellens sovhörna lite igår. Hon fick det nya pippi örngottet, och ikeas hjärt lampa. jag flyttade även ut sängen lite från min säng. Så nu sover hon lååångt bort från mig. En hel halvmeter tror jag! Hon sa bara WOW hundra gånger igår, och var alltså nöjd och glad för sin sovhörna! Hon somnade i egen säng, kom över till mig vid 02.30, sedan vid halv sex ville hon gå tillbaka till sin säng. Ska försöka uppmuntra henne att iaf. somna där nu. Tänkte sätta upp en sådan där tavellist över sängen oxå. Så kan hon ha några böcker där, och så blir det lite myigare oxå. Lampan gjorde att det blev mysigt oxå. Och att flytta sängen intill väggen, den har ju stått precis intill min säng. Vi har kanske inte klippt navelsträngen, men börjat tänja lite på den iaf!


Nä, plugga var det.


 
 
Ingen bild

nina

1 februari 2008 10:38

nä hoja jag ska nog inte tänja på nån navelsträng här inte, min unge få sova med mig tills hon är större än oss.blire för trångt får jag väl fixa en sovhörna till johan istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards