Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Katja - 15 februari 2008 09:29

Igår var vi och pysslade alla hjärtans dag kort på biblioteket. Barnen iaf. Jag började med ett kort, men sedan fanns inte det jag ville ha, så jag slutade. Det blev en hel del kort för de små liven iaf. Som senare på kvällen delades ut genom fiskedamm. Jag stacka iväg och handlade lite mysmat, för vi har blivit för lata för att laga mat. Köpte färdig grillad kyckling, baguetter och tsatsiki, det var mumsigt! Var oxå till systemet, japp, ni läste rätt, JAG var till systemet! Har inte varit där på år och dagar. Idag var det ju tänkt att jag skulle in till Göteborg med ett gäng, pärla lite, äta god mat och dricka vin. En sådan där miniflaska köpte jag. Meeen, det blir inget ikväll. Hon vi skulle vara hos var sjuk, så allt har runnit ut i sanden, för denna fredagen iaf.


I tisdags var vi på naturhistoriska museèt, det tror jag inte jag skrev?! Det var bra där iaf. Vi var där tillsammans med vänner, trevligt med sällskap! Fick snabb provat min sele på lilla Gudsonen, som inte var helt överförtjust, men men... Får öva lite mer bara. Var väldigt mysigt med en så liten i sele igen! Ellen har så långa dinglande ben, och är rätt tung.


I onsdags hade vi besök här. Två barn, 3 och 1 år gamla, och en mamma förståss. Det var trevligt, för det var väldigt länge sedan vi sågs. Lagade kyckling wok, recept som jag fick smaka på maxi dagen innan. Gott blev det! Vädret var alldeles underbart, så vi gick ut till lekplatsen sedan. Solen värmde, och det blåste inte nåt! Åh, så härligt det var!! De stora hittade en ny kompis, så dom stannade sedan där och lekte, och cyklade hem själv sedan. Har insett att jag måste släppa barnen lite själva, de har blivit ganska stora nu, och för att kunna leka med andra barn, så får dom gå/cykla lite själva. Så även där har navelsträngen suttit ganska tight får man väl säga, men jag måste släppa lite på den.


I går efter pysslet så gick vi hit och fikade lite, samma goda vänner som på museèt. Barnen cyklade runt i området, var uppe i skogen och var ute mycket. Vårkänslorna blommar!! Solen sken, men det var kallare igår. Lite vårblommor har börjat komma upp. Snödropparna har blommat, men även krokusar har jag sett, dock inte i vår trädgård. Längtar så innerligt efter våren! Fast först ska vi ju åka till fjällen och ha lite vinter. Här behöver det absolut inte bli vinter längre...


Nya cyklar behöver de stora barnen. Tilda kan eg. ha Louises gamla cykel, men den är så himla dum, man kan inte höja styret på den, så då kan man ju inte höja sadeln heller, för då får hon ju sitta framåtlutad. Louise valde ju en "kill cykel" och tydligen ska man sitta så då... Nej, det får bli hederliga tjej cyklar, där man sitter rakt med ryggen, så man ser nåt. Jag önskar mig oxå en tant hoj. Kollade lite på bocket, men 2000 spänn är ändå mycket pengar. Funderar förresten på att ta en cykeltur in till Kungälv idag! Kan ju ta cykelkärran till Ellen, lite matsäck, och så åka in. Fika kan vi ju göra på lekplatsen. Ja, kanske blir det så idag. Än sitter vi i pyamas, men snart så...


Frukost ska det bli först. Ja, jag ska ta kameran med oxå, för det är så härligt att se solen igen!!!


Näpp, nu ska jag gå göra fruksot.


Ovido - Quiz & Flashcards