Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Hemma

Av Katja - 10 januari 2008 21:49

Nu är vi då hemma igen. Skönt, fast det regnar...


Tågresan gick toppen bra! Det är nog en av de allra bästa resorna med tjejerna!


Barnen fick paket när de kom hem, ps2 och sinstar. Gissa om de blev glada! Ja, jag oxå, för det är så himla skoj att sjunga! Jag har äntligen vunnit över Louise, i två olika låtar! Hon är riktigt duktig på att sjunga! Blir nog några fler skivor singstar såsmåningom. Ska köpa ett eye toy oxå, det verkar oxå kul.


Idag tog vi oss till Kungälv, trotsade regnet. Behövde köpa lite saker inför festen jag och Sam ska på nu på lördag. Funkade oxå ovanligt bra. Kunde gå i flera affärer, och jag var tom. in och provade några tröjor, och köpte skor! Det är något man inte brukar kunna göra med min tjejliga. Ellen är ju såklart värst, hon springer genom hela affären, sticker gärna ut om hon hittar nån dörr, eller plockar med sig kläder och saker som hon gärna vill ha. Hemma är hon ju rätt lugn, men på affärer blir hon som förbytt. Men Louise var så himla snäll och passade henne så jag kunde prova och ha mig. Hon börjar bli så himla stor!


Annars händer inte så mycket här hemma. Håller på packar upp lite pö om pö, det går rätt långsamt faktiskt. Längtar tills jag får lite egen tid att fixa i ordning min syhörna! Ska se om jag kan få tag på lite brun mudd, så jag kan sy klart kjolen jag klippte ut, samma tyg som byxorna. Sedan ska mer tyg inhandlas, så de stora oxå (förhoppningsvis) får varsitt par byxor.


Skulle behöva gå iväg och posta ett brev, men det låter som att det ösregnar och stormar ute. Så jag kanske får ta det en annan dag.


 
 
eve

eve

10 januari 2008 22:59

Regn?! Hoja, här snöar det iaf

http://www.nueva.blogg.se

 
Ingen bild

peka

10 januari 2008 23:10

Ja, dina ungar börjar bli stora, ja mest Louise, det märker man ganska mycket. Tilda leker ju nästan mer med Ellen nu..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards