Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Ingenting

Av Katja - 4 januari 2008 13:45

Barnen är högt och lågt, klättrar nästan efter väggarna här, men vägrar gå ut. Mommo (min mamma) föreslog att vi då kunde städa tillsammans, men då ville de hellre gå ut. Så vi ska nog ta och pälsa på oss kläder och göra nåt ute. Kanske åka lite pulka, eller nåt annat skoj. Snart har vi ju ingen snö igen, och då kanske barnen saknar den. Tänk om vi inte får nån snö henna iår heller?? Förra året var det ju bara max 2 veckors snö, och inte ens i sträck. Nåja, våren kommer ju lite snabbare där nere iaf. Det är ju en liten tröst.


Min kära lilla 2 åring har blivit en mini 7 åring. Hon gör allt som sina systrar, och är så bestämd och envis. Hur ska detta gå egentligen?? Hon ska ju bara vara en lite tjej ännu, min lilla bebis, men nejdå, här ska allt gå fort. Hon pratar ju hur mycket som helst, sjunger och har sig. Några gånger om dagen blir hon dock en liten bebis igen, och det är när hon vill mysa med mammas tissar lite, då blir hon min lilla bebis!! Fast snart ska vi nog sluta, eller jag tycker det, inte hon. Eller kanske inte sluta, men minska lite granna, så vi inte står där när hon ska börja skolan och inser att hopps, vi glömde sluta amma...


Äsch, nu ska jag sluta svamla. Klä på mina tre tjejer, och bege oss ut i Kirunas ständiga mörker.


 
 
Ingen bild

moster

5 januari 2008 21:19

jaa, det är bra att ni är där då o då, du ser vilken effekt...Doris tänker söka större lgh, eller med större kök. Hoppas det isåf. inte blir på hundra- elfte våningen- el åtminstone att det finns en hiss:-)Pust..stånk..pust, en annan har ju sparat på motionen..lagt det i nån låda under sängen

 
Ingen bild

monster

7 januari 2008 13:53

den där komentaren som är i föreg. inl:"jag kan sy" ska vara till det här inlägget..missa liksom lite

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards