Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Katja - 12 augusti 2008 21:08

Ja, nästan iaf. Började 12, kom till jobbet och kikade vart jag skulle. Halv ett ringer mannen jag skulle till, och ville inte ha besök, för han var sjuk. Jaha, nästa dam skulle jag inte till förrän 14.30 Så jag ringde henne för att se om det gick bra att komma tidgare, men nepp, det gick det ej. Så jag liftade in till Kungälv, gick på apoteket, satt på en parkbänk, promenerade, fönstershoppade, och sen var det dax. Kom hem till en ny dam, skulle städa där. Jag har aldrig sett något renare... Inte ens en liten liten dammråtta, men damsuga skulle jag göra ändå. och städa toan. 30 minuter senare var jag klar. Och damen ville inte att jag skulle stanna längre, så jag åkte hem... Ja, det var den dagen det...


På morgonen var vi på bvc med Ellen. 2.5 års kontroll. Vikten var 14.9, och längden 97 cm. Sen skulle bvc tanten ta fram en låda med grejer, och Ellen svara på vad det var osv. Funkade jätte bra. Men när hon frågade om hon kunde hoppa, blev svaret blankt nej. Trots att hon hade en hel hejarklack som skuttade runt i rummet vägrade hon hoppa. jaja, skötesrkan trugade inte. Hon var impad över att hon även var torr på natten, sa att det inte är så vanligt. Iaf. i de kretsar jag rör mig i, är det nog en ganska normal ålder. men alltid kul att höra att ens barn är "duktigt".... Nåja, när vi lämnade rummet med sköterskan, säger Ellen, -NU ska jag hoppa... och så hoppade hon. Knasfia...


Har beställt lite kläder från h&m idag. Bara till mig och sam!! Inte så mycket, då jag inte hittade så värst mycket. men jag ska ju på shopping runda snart ändå...


Lägger in lite bilder på mina trötta barn... Detta är en av de första tidiga morgnarna när fritids/dagis börjat. Ellen snarkade vidare i soffan, och de stora halvsov på soffan. Och en förväntansfull Tilda som ska till fritids för första gången.



Ovido - Quiz & Flashcards