Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Katja - 24 mars 2008 20:11

Har så svårt med rubriker. Vet aldrig vad jag ska ha för rubrik, om det inte är någon specifikt jag ska skriva.


Påskhelgen är nu över. Sam ska tillbaka till jobbet, och vi övriga ska ha påsklov. Barnen ska gå till dagis/fritids på onsdag och torsdag, så jag får plugga lite som jag inte hunnit med då vi var i fjällen. Louise ska även ha innebandy turnering på onsdagen, så då hade hon ju ändå gått dit.


I söndags var vi i Kyrkan. Louise och nu även Tilda sjöng. Vi fick även med oss Sam och Ellen, kors i taket! Han brukar inte vara så pigg på att gå i kyrkan. Han promenerade sedan hem med Ellen, så hon fick sova i vagnen. En timme tog det. Vi andra plus kompis åkte hem och gräddae våfflor. Mums var det! Missade ju semledagen, och har ännu inte ätit en enda semla, och våffeldagen missade vi oxå, men våfflor ville jag ändå äta, så det blev bra. Tog oxå en härlig promenad sedan, för det var soligt och härligt ute. Nu har det snöat igen... Suck...


Efter Kyrkan fick jag ett ryck, och sydde en tygväska till Ellen. I Kyrkan får man låna tygväskor med lite böcker och sånt till barnen, och då tänkte jag att Ellen behöver en sådan, blev pippi tyget jag hade över. Och det blev bra, och var super enkelt! Så mycket är säkert enkelt att sy, men jag drar mig ändå för att göra det, för jag tror inte jag ska klara det. Fin bild på min sötis med väskan.... Hon vill gärna göra lite knasiga minser osv. numera när jag tar kort, och så ska hon titta hur de blev.


Idag var jag och barnen iväg till en kompis med tre barn, som vi aldrig hinner träffa längre. Det var nog ett år sedan sist, och ändå bor dom inte långt härifrån. När vi var mamma lediga träffades vi säkert vaje vecka. men men, tiderna ändras.


Hade tänkt titta på TV idag, men bilden är helt knaisg. beror nog på all snö. Sådan bild brukar det vara i byn när alla skotrar kör förbi, men vi har det nästan hela tiden, så jag får göra nåt annat. kanske märka upp lite kläder inför bytardagen, det behövs!!



Av Katja - 24 mars 2008 20:10

Två små påskkärringar gick till dagis på skärtorsdagen. Söta eller hur!?

Av Katja - 24 mars 2008 20:09

Barnen påskade även hos farmor på påskafton, och för Louises del var det fösta gången.

Ovido - Quiz & Flashcards