Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Pluggdag

Av Katja - 6 oktober 2008 13:54

Idag har varit en hemma pluggardag. Nu har jag gjort klart det jag skulle, och det känns skönt. Nu kan jag börja plugga till provet vi har om, ja, nån vecka. Det är i sjukvård, och lite olika sjukdomar, njursten, gallsten och lite sånt. Sånt tycker jag är rätt tråkigt att plugga. man måste lära sig så mycket fakta. Gillar bättre prov där man kan skriva fritt om olika saker, omvårdnad osv. Men men, detta ska oxå göras.


Har oxå varit ute och planterat lite höstblommor i min lilla fula cementring. Den är helt fullbevuxen av mossa, men inte orkar jag ta bort det. Nu ser det lite finare ut iaf. med blommor.


Idag tog vi den nya vagnen till dagis, och den är verkligen lätt! har gillat vår gamla sittvagn, men kunde ju bara inte motstå denna när det var så billigt... och det ångrar jag inte nu. Smidig och tar liten plats i bilen. Måste ta och göra mig av med den hemsla trehjulingen bara... Den står bara i garaget och ger mig dåligt samvete. Det absolut sämsta köp jag gjort. Inte kan jag ens få pengar för den nu heller.... Nåja, kanske nån hundring eller så. Måste bara tvätta upp korgen där under oxå. Sen får det bli blocket för den. Ska även sätta ut Tildas gamla bokhylla och skrivbord oxå, om jag orkar nån dag...


Idag är en underbar höstdag! Solen skiner och det är lite småkyligt. Men nån promenad lär det inte bli. kanske att jag kan slita mig härifrån om en kvart, för då kan jag gå en promenad innan jag hämtar barnen. Plugga har jag gjort klart för idag.


Just det, har tvätt att hänga oxå... Den tar aldrig slut, tvätt överallt ju.


 
 
Ingen bild

peka

6 oktober 2008 23:03

Jo, jag vet hurdan mopp du menar. funderar på om jag oxå ska köpa sån istället för vanlig..vilket är bäst eg, och vad blir skillnaden? har iaf använt en sån på jobbet..

 
Ingen bild

Sofie

8 oktober 2008 10:06

jag har en sån där platt grej och den är ju jättebra! funkar perfekt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards