Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Fredag igen

Av Katja - 5 september 2008 18:36

Skönt med lite helg. Har varit lite i skolan, men ändå så är jag så trött igen. Det är väl hösten som knackar på.


Idag kände jag inte för att plugga, så jag hade Ellen hemma idag. Vi var till en öppen förskola som vi var på mycket förr, när de stora var små. Det gillade Ellen!! Mysigt att bara vara med ett barn oxå. Sen sov vi på soffan en stund, och det var oxå väääldigt skönt.


Imorgon är det då dax för skoköpardagen. Vi åker hela familjen, så jag får lite hjälp, får ju total ångest i skoaffärer ensam... Lite smakråd och pengaråd är inte fel. Tilda ska få nån joggingsko, och de stora nån höstkänga/stövel. Om vi nu hittar nåt... Har vunnit ett par ecco vinterskor till Tilda på tradera, står nästan nyskick, så jag hoppas det stämmer, och att de passar förståss. Louise kan nog ha sina i vinter, annars får jag väl hoppas att vi hittar nåt på rean efter jul. Brukar ju knappt behöva vinterskor innan jul ändå...


På måndag ska jag och prata med min chef, i mitt riktiga jobb. Hur säger man att man inte vill jobba där längre??? Jag måste börja söka nytt jobb!! VAD vill jag göra då???


Idag hade jag och Ellen premiär för våra höstskor och jacka. Ellen tyckte det var konstigt med höstskor. Tyckte de var för stora. Hon har ju haft crocs hela sommaren, fram tills idag. Jag har haft sandaler oxå.


Kikade på ett hus idag, 7 rum, varav 5 sovrum... En dröm... Meeen, vi trivs ju här. Får väl satsa på att vinna, så vi kan bygga ut istället. Ett rum till, minst och en större toalett.


Har huvudvärk oxå.


Jo, det går fin fint för våra försäljare här hemma! De är redan uppe i en ganska bra prisklass, finns digitalkamera, guitar hero, videokamera, elscooter mm. och 550 kronor i pengar. Inte illa, med tanke på att de bara sålt i två dagar! jag och sam har ju inte beställt ännu heller, så lite mer ska de väl lyckas komma upp i. De får ju dela på pengar/premier förståss. Men man får välja upp till 9 premier, så de ska nog få nåt bra båda två.


Ja, ni får väl ha en trevlig helg allihopa. Verkligen många som komenterar min blogg nuförtiden... NOT! Måste nog skriva i rubriken, jag är gravid eller nåt... ha ha...

 
 
Ingen bild

Nina

5 september 2008 21:28

ni harju världens mysigaste hus..och för att inte tala om tomt!om ni säljer de så..köper ja det!

 
Ingen bild

peka

5 september 2008 22:58

jag vill ju oxå glo vad det fanns för jultidningar!kan fråga mamma hur man skulle kolla..

 
eve

eve

6 september 2008 20:43

Jag har hittat lite jag ville ha därifrån!

http://nueva.blogg.se

 
Ingen bild

mommi

6 september 2008 21:57

Vadå, ingen som komenterar? Nu ser jag 4 st!
Dom där flickorna växer ju ifrån mig,fast när vi träffas är det som om vi möttes varje dag, konstigt! Det är väl för att man är nära släkt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards