Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Härliga norrland...

Av Katja - 18 juni 2008 22:03

Ja, då är man här i norrland igen då. Flygresan gick bra, även om barnen var trötta så mitt i natten, och de var tvugna att sitta fastspända vid start och landning. Vi mellanlandade ju i Umeå oxå, så det blev tre upp och ner stigningar. Vi hann med en snabb fika i Stockholm, tre chokladbollar och en festis för det ringa priset av 95 kronor. Billigt och bra!


Här var inte så kallt som jag trode, räcker med t-shirt när solen visar sig, eller en jacka om det är moln. Vi har hunnit med lekplatsen och stan. Fyndade fina reima jackor till Tilda och Ellen idag, läckert gröna. Tyvärr har jag använt alla mina bilder, så jag får inte lägga in fler om jag inte betalar. Men man kanske kan länka från reimas hemsida, ska testa sen.


Imorgon åker vi till byn. Jag hoppas verkligen myggen har åkt på semester, för dom vill jag inte träffa.


Idag hade vi västa bushålan här hos mommo. Två övertrötta små barn, plus mina stora huliganer på det... Man var rätt mös efteråt kan jag lova. Ellen hängde på Elias bus, och de var nästan blöta i svett båda två, trots att de mest sprang omkring i bvara trosor. Man inser att denna lägenhet inte är gjord för så många överenergiska barn...


Jaja, nu väntar sängen. Ellen sov ju inget idag, och däckade rätt tidigt. De stora ligger och ser på film, verkar inte ha lust att sova precis.


Och så har jag nästan gått och skaffat mig en modern mobil... Modern i mina ögon iaf. Den har radio, och man kan ta kort och filma med. Coolt för en sån som mig.


Länken till reima jackan

http://www.reima.com/sv/products/product514.aspx#

 
 
Ingen bild

peka

6 juli 2008 00:29

Jaha, har ni inte kommit hem ännu eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards