Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

Sommarlov!!

Av Katja - 4 juni 2008 14:01

Pust, nu är det sista arbetet inlämnat. Nåt jag tydligen missat att göra nån dag jag var borta. Så NU har jag sommarlov! Men ja, jag ska ju "jobba" på må, ti, och tors. Ska gå bredvid på det jobb jag ska vara på i sommar. Men men, sen har jag sommarlov i några veckor innan kneget börjar. Ska ju bara jobba halvtid, så det känns okej.


Idag har min lilla Tilda haft avslutningsmiddag på dagis. De har det varje år för de som ska sluta. De dukar fint i lekhallen, klär sig fint och får sedan äta en tre rätters middag. Detta har hon naturligtvis sett fram emot länge! Hon valde sin finaste långkjol, i brunt och turkost. och ett linne som man knyter i nacken. Det är tydligen väldigt fint med spåana linnen! Sen ska hon ju gå på dagis några dagar nästa vecka, men på fredag är hon ingen dagis tjej längre. Då är det slut! Min stora lilla flicka...


Imorgon kommer lite hastigt och lustigt vår kära nänny. Ska bli kul. Är ju ledig några dagar, så vi kan hitta på nåt. Hoppas vädret nu håller i sig. Skulle dock inte bli förvånad om det varma vädret åker till norrland när hon kommer, det har en tendens att bli så när mina kära kommer hit... Nåja, till fredag iaf. ska värmen vara här. Längre än så visade de inte på vädret igår.


På fredag är det ju nationaldagen. barnen har övat nationalsången på dagis, så tom. Ellen sjunger du gamla du fria för glatta livet. Tilda har valt ut en klänning hon ska ha då... Undra vad som är så speciellt då? Minns inte att vi firat det någongång innan? Kronprinsessan kommer hit till fästningen då. kanske att man orkar dit med barnen, så de får se henne. men jag vet inte... Är det varmt så badar jag hellre.


Tja, nu får jag nog hänga en tvätt igen, innan det är dax att hämta hem barnen.


En bild på min fina lilla tjej! Krabbfisket i söndags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards