Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Någon fyller år idag...

Av Katja - 7 maj 2008 20:40

Vem kan det vara? Jo Louise fyller år idag, hipp hipp hurra!!


Dagen började mycket tidigt för födelsedagsbarnet, då jag började redan 06.45 Så 05.40 gick vi upp och sjöng för henne och gav presenter. Hon äter ju inget så tidigt, så vi satte ett ljus i en banan... Hon fick lite presenter bestående av: En ny flöjt, ett sims till ps2:an, en kitty väckarklocka, kitty klistermärken, kitty bokmrken och en shoppingdag med mig, bästa kompisen och hennes mamma. Kompisen ska oxå få det när hon fyller nästa helg. Jag susade iväg till jobbet, hann inte ens in så ringer telefonen, Ellen har kräkst i bilen... Suck... Jaja, Sam kunde vara hemma. Sam fick ringa fröknarna på fritids och säga att Louise skulle komma själv, och ha glass med sig att bjuda klassen på. Funkade visst bra det med.


Jag jobbade lite, sedan var vi på studiebesök, hemma var jag igen vid 15. Louise hade önskat våfflor så det blev det som middag. farmor kom förbi med paket, då fick hon en bok och en häst att ha till sitt ministall som hon och farmor håller på göra. Hon fick även paket med posten, ett set där man kan måla egna t-shirt, och pengar av mormor.


Eftermiddagen var helt underbar! Satt ute i linne och shorts hela tiden. Ellen piggare men ville inte fika med oss. Dock har hon ätit en pannkaka och en korv under dagen. Inget mer kräks.


Nu sover nog de trötta barnen, och jag sitter och minns hur den allra första tiden med vår förstfödde dotter var... Ska dagen till ära titta på barnmorskorna på tv. Brukar alltid kolla på webben.


Ja, och så två bilder på 8 åringen, ett när hon läser "presentkortet på shoppingdagen" och ett när hon är påklädd. Ser mycket trött ut... Tiiidigt tiiidigt...

Och så en bild på sjuklingen Ellen! Visst ser hon sjuk ut!?


 
 
Ingen bild

sofie

7 maj 2008 21:17

vilka otroligt söta och fina barn du har! om jag någonsin får en dotter hoppas jag att hon blir minst lika söt och fin som lollo!

 
eve

eve

7 maj 2008 22:07

Grattis till din stora unge! Hoja, har du redan varit mamma i 8 hela år?!

http://www.nueva.blogg.se

 
Ingen bild

peka

7 maj 2008 22:20

AAAAAAA! Hon är så stor Louise! Kommer ihåg när vi först såg lille bebis-lollo, på flygplasen när hon var..ja nån vecka bara va? Herregud. och säg GRATTIS till henne från mig! Tänkte försöka va inne på msn så jag kunde säga grattis där, men jag har knappt vart hemma..

 
Ingen bild

NIna

8 maj 2008 10:12

Jo..har ammat från båda tissarna utan att byta sida..men jag rbuakr byta sida för att jag får ont i ryggen av att ligga på samma..Får skaffa nån gummisnodd och ha fast i hennes ben och min arm eller nåt :D

 
Ingen bild

Nina

8 maj 2008 17:35

Vad stor Lollo ser ut för sin ålder,inte till eran fördel då kanske hon kommer in på krogar och sånt innan hon är 18 :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards