Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Katja - 9 maj 2008 20:16

Japp, pang sa det, så vaknade hon ur sin koma. Hon har orkat leka och dricka lite mer nu under em. Så skönt! Jisses vad hon har sovit!! Lyckdes oxå få ett urinprov, som inte visade nåt, de visar ju inte allt de där testerna man köper själv, men det känns ändå skönt. Hon satt med vid middagen, men åt inget. Gnagde lite på en majskolv bara, och drack cider. Så nu känner jag mig lugnare igen.


En superhärlig sommardag igen! Har fått sått lite morötter och purjolök. Lite blommor ska jag nog hinna med innan helgen är slut oxå.


Vi grillade idag. Sams special hamburgare och lite majskolvar. Det var mumsigt!


Imorgon är det finalerna i vårcupen, så få se nu hur långt Louises klass kommer. Kanske att man vågar ta med Ellen dit nu oxå, om hon fortsätter vara piggelin.


Nu ska jag lägga mig i soffan och glo lite talangjakten med barnen.

Av Katja - 9 maj 2008 12:46

Lilla Ellen har sovit hela dagen igår. Sjukvårdsrådgivningen tyckte vi skulle åka in med henne till barnakuten, så det gjorde vi. Var där mellan 00 och 05, jobbigt värre... Ellen sov som en gris hela tiden, vaknade bara till lite vid undersökningarna, somnade sedan. Snabbsänkan var bra, så vi fick åka hem igen. Ellen sov och sov, ända till 7.30, då gick hon upp, och var vaken ett tag, sedan började hon säcka ihop mer och mer, somnade sedan på soffan, och har sovit tills nyligen. Hon är kokhet, men febern visar bara 38 grader. Hon är matt och orkar knappt hålla ögonen öppna... Lilla skruttan...


Läkaren ringde nu iaf. och för att sänkan ändå var bra, så sa han att bara fortsaätta som vi gör nu, febernedsättande och dricka. Kissprov skulle hon ta, men hon kissar ju aldrig.


Nu ropar sjuklingen, så jag sticker.

Ovido - Quiz & Flashcards