Alla inlägg den 26 maj 2007

Av Katja - 26 maj 2007 23:02

Någon undrade vad sitta och data betyder... Tycker det låter alldeles klart och tydligt vad det är! Man sitter och datar, ja, grejar med datorn. Vad säger man då?

Av Katja - 26 maj 2007 22:54

En underbar dag idag. Solen sken, men lite småkyligt i vinden. Har tagit tag i odlingen idag. Grävt lite, och satt tre nya pallkragar, och sått. Det blev morötter, purjolök, majs, och scuasch (stavning?!) Sedan har vi en låda kvar, men där tror jag vi ska ha lite mer smultron, och kanske något annat. Lekstugan blev oxå pyntad med lite blommor, och så köpte vi två tomatplantor, och en paprika. Ska köpa stora krukor till dem imorgon, trode jag hade, men icke. De ska visst regna imorgon, men jag hoppas de har fel, för jag vill greja ännu mer i trädgården! Är så himla härligt och avkopplande att vara där. Tilda var hos farmor, och Louise hade en kompis hemma. Och när Ellen sov, så var det så skönt! kanske tar lite bilder imorgon.


Sedan har vi varit hos vänner och grillat på em. Det var oxå trevligt, och alldeles för länge sedan!


Visa ert kök, ja så heter en tråd på sjalbarn. se så jag var ju tvungen att städa vårt kök, och ta lite bilder. Får väl lägga in dem här oxå, då vårt kök aldrig annars är så välstädat! har ni tips på vad som ska upp på väggen ovanför matplatsen, får ni gärna ge mig dem! Just nu är det väldigt tomt och kalt där. Velar mellan bara en fin tavla, eller nån hylla, eller kanske en tavellist med några tavlor, eller snygga kokböcker. Har ju bara haft detta nya kök i ett år snart, men ändå inte bestämt vad som ska dit.


Ovido - Quiz & Flashcards