Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Regning söndag

Av Katja - 9 november 2008 13:33

Helgen har nästan tagit slut.


I fredags efter skolan åkte jag ju och bowlade, och kökade mat. Undras om jag inte skrev om det här...?!


Lördagen bjöd på lite kalas för ellens del. Hon var ju på 5 års kalas. Det gick fin fint, och så här såg hon ut.



Sedan lagade vi lite god mat, och jag gjorde en riktigt smarrig dipp/sås som jag lärt mig av mina kära sjalbarns vänner. Blanda lika delar med creme fraiche, philadelfia, och feta, lite vitlök och peppar. MUMS!! Vi hade den till biffarna och sedan på kvällen till att dippa salta pinnar i. Bör testas!! jag som inte gillar feta, gillade detta iaf.

Tog oxå en härlig promenad efter maten.


Idag åkte sam med alla tre tjejerna på skridskoskolan, så jag fick lite tid att plugga. Just det, innan firades far lite, en bok, en fin teckning och några stenar var det han fick. Så lunch och nu ska vi egentligen städa... men det tar lite tid innan vi kommer igång. Sam och Louise spelar tv-spel, Tilda är hos en kompis och ellen sover. Men snart ska jag damsuga och snygga till lite iaf.


Här kommer oxå en bild på mitt senaste tradera "fynd", som jag inte ens visste att Ellen behövde...



Det är po.p:s skidjacka och byxor. Fick leka att hon vunnit pris och skulle stå på en prispall för att jag skulle få prova kläderna på henne, och fota då. Nu är hon defenitivt rustad för vintern som aldrig kommer. Men en kiruna resa blir det ju, och en till fjällen, så lite vinter blir det ändå.


Nej, hänga tvätt och damsuga får jag nog göra nu. och vil´ka in lite ren tvätt oxå.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja - 4 maj 2009 21:00

Säger jag nog till bloggagratos nu. Har smygtestat en annan blogg... Kolla in http://ytterbymorsa.blogg.se  tror jag att det var...   Meeen, varför kommer inte det jag nyss skrev i nya bloggen upp?? La ju in bilder och allt... Tar det typ en timma in...

Av Katja - 3 maj 2009 13:18

Det har verkligen varit en sköng långledig helg!   I Torsdags var jag och Ellen lediga. Efter skolan åkte vi och klippte hela bunten, ja inte jag för jag är ju nyklippt. Tjejerna fick bestämma själva hur dom ville ha det, och det blev rätt bra på all...

Av Katja - 29 april 2009 21:29

Ända tills på måndag. Ska bli skönt, även om jobbet ännu är jätte roligt!!   Imorgon är det visst valborgsmässoafton. Vi ska grilla, premiärgrilla faktiskt, ja om man inte räknar med de gånger vi grillat med engångsgrill förståss. Vädret ska bli soli...

Av Katja - 28 april 2009 08:54

Det låter väl sådär käckt och så... eller inte.   Har lämnat barnen på skola och dagis. Börjar 10 idag, men lämnar 8 för att inte behöva gå två gånger.   T hade ju en släng av magsjuka i helgen, men den var som vanligt snabbt över. Bara så jobbigt a...

Av Katja - 25 april 2009 12:45

Nej, har faktiskt inte orkat skriva här på ett tag. Eller jo, jag skrev ett inlägg för nån dag sedan, som jag fipplade bort. Undra om det är åldern???   Barnen och sam är hos farmodern och leker. Jag har varit på loppis, köpt ett gäng böcker till mig...

Ovido - Quiz & Flashcards