Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Katja - 9 juni 2007 23:01

Ännu en dag med så varmt att man nästan kokar om man inte sitter i skuggan, eller badar. Nyss var det ännu 20 grader ute, då är klockan nästan 11 och solen borta för länge sedan. Men men, klaga ska man inte.


Vi har varit och badat igen idag. Lika underbart härligt denna gången oxå. Det är ju nästan detta man väntar på under den långa hemska vintern!

Ellen plaskade på igen, och dök tom. två gånger, det var inte riktigt meningen, men hon var glad ändå.


Sedan har vi firat Sambon idag som klarade mc-provet! Grattis! Nu är det bara själva mc:n kvar, men det är ju ett mindre jobbigt problem... Vi grillade iaf. god fläskfilE och hade potatiskroketter till, god sallad och tzatziki och nån annan kall sås till. Mumsigt värre.


Barnen har lekt hela em. och kvällen med granntjejen. De har badat massor i poolen, och ätit massa lördagsgodis.


Imorgon ska det visst oxå vara så här varmt. Undras vad man ska hitta på då? har faktist inte ens bränt mig. Smörjer mig mer än barnen... Och dom är såklart bruna som pepparkakor hela bunten. Fuskigt faktist. Själv får man kämpa så in i bänken, och då kanske man lyckas bli lite röd på näsan. Jaja, inte mitt fel.


På fredag är det min stora söta fina dotters allra första skolavslutning! Hon och Tilda fick ju välja varsin fin klänning som de ska ha på sig då! Mysigt att få gå på skolavslutning igen! Minns att jag alltid nästan hade tårar i ögonen när man sjöng den blomster tid nu kommer... Undra hur det ska kännas nu?


Sedan på lördag åker vi till Kiruna. och baske mig ocm det blir svinkallt när vi är där... Då dör jag. Eller åker hem. Minns så väl den sommaren skuttis låg i magen, sambon renoverade köket, och vi var "tvugna" att stanna i tre veckor i norr. Första veckan var det soligt och varmt. Sedan var det typ 12 grader.... Här hemma hade de 30 grader... Jag hade panik och ångest. Så får det inte vara på sommaren!!


Fast jag har kommit underfund med att vi mest troligen kommer missa våra jordgubbar för att vi åker... De lär inte hinna mogna innan. Får skicka svärmor att plocka, och kanske frysa in till oss. Fast det godaste är ju förståss att äta dem solvarma direkt från landet... Nåja. Det är en värdslig sak egentligen... Vi får ju träffa de underbara myggen... Och lite av tjocka släkten.


Nä, dax att skutta i säng. Så hett där uppe bara...


God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards