Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Katja - 15 oktober 2007 22:13

Här säger jag att det inte händer så mycket.... Har jag då precis glömt att något fantastiskt hände!!? Min lilla skrutt, inte ens två år gammal, börjar rita gubbar! Ja, man ser ju inte riktigt än vad det föreställer, men eftersom jag varit med förr, vet jag ju hur det börjar. Hon satt och ritade, och så ser jag plötsligt att hon inte bara ritar ringar, som hon gjort ett tag. Utan från ringarna går det ut sträck. jag frågar då henne vad det är för något, armar svarar hon då! Så de klassiska huvudfotingarna är på gång. Måste ju visa bildbevis oxå...

Av Katja - 15 oktober 2007 21:50

Ja, en vecka har gått av praktiken. och ja, vad ska man säga?!...


Allt funkar jätte bra, trevlig personal, och man har börjat lära känna tanterna och farbröderna lite granna. Eftersom jag jobbat inom omsorgen förut, är det mycket som jag redan "kan", och jag kan göra mycket själv. Men, att äldervården skulle vara så här, hade jag inte räknat med... Blir lite ledsen faktist av att jobba där. Tänk när man helt plötsligt har någon egen släkting så! Nä, hoppas alla mina får leva friska, och dö innan de hamnar på ett sånt ställe. faktist känner jag så. Jag vill själv inte hamna där.


Annars vet jag inte så himla mycket härifrån... På torsdag kommer lilla syster hit och leker nanny. Ska bli skoj. Ellen studsar upp ocn ner och tjoar, -peka komma min hus, peka komma min hus..!! Och dom stora är glada oxå förståss. Bara dom håller sig i skinnet, och inte tröttar ut stackars gamla lillasyster genast... Nu behöver jag ju verkligen en nanny, som orkar...


Nä, får nog lägga mig snart.

Ovido - Quiz & Flashcards